Psychoterapia Dzieci i Młodzieży

Terapia skierowana do dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 18 lat oparta jest na konkretnej praktyce, mającej na celu leczenie różnorodnych zaburzeń i problemów psychicznych.

Należą do nich:
Trudności emocjonalne, takie jak niepłynności mowy, tiki, czy nocne moczenie się.
Zaburzenia ze spektrum autyzmu.
Nadpobudliwość psychoruchowa.
Problemy z relacjami społecznymi.
Depresja.
Zaburzenia lękowe.
Zaburzenia odżywiania, takie jak anoreksja i bulimia.
Psychoterapia polega na regularnych, indywidualnych spotkaniach z psychoterapeutą, trwających zazwyczaj od 50 do 60 minut, odbywających się raz w tygodniu. Naszym celem jest świadczenie kompleksowej pomocy, dostosowanej do unikalnych potrzeb każdego pacjenta, w celu wsparcia ich emocjonalnego i psychicznego rozwoju.

Konsultacje psychologiczne dzieci i młodzieży

Depresja to choroba, która dotyka coraz większą liczbę osób, bez względu na ich wiek, wykształcenie czy stopień zamożności. Zmagają się z nią zarówno dorośli, jak i dzieci, młodzież, rodziny oraz pary. Nieleczona zabiera komfort codziennego życia, a także stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia i życia. Wśród najmłodszych ryzyko jej wystąpienia zwiększają takie czynniki jak presja społeczna (na przykład w zakresie ocen w szkole lub wyglądu), relacje z rówieśnikami czy problemy związane z rozwojem własnej tożsamości. Dlatego pierwszych sygnałów obniżenia nastroju nie należy ignorować – psychoterapia lub konsultacje psychologiczne dzieci i młodzieży pomagają w rozpoznaniu objawów oraz ewentualnym skierowaniu do dalszego leczenia.

Tym, co wyróżnia spotkanie z psychologiem lub psychoterapeutą dziecięcym, jest stworzenie komfortowej przestrzeni do rozmów dla dzieci i młodzieży. Młodzi ludzie mogą swobodnie dzielić się swoimi uczuciami oraz obawami. Warto wspomnieć, że szczera, otwarta rozmowa to bardzo duży krok w procesie terapeutycznym. Dlatego konsultacje psychologiczne lub psychoterapię często zaleca się jako wsparcie w leczeniu depresji. Mogą z nich skorzystać zarówno osoby bezpośrednio dotknięte chorobą, jak i ich rodziny czy bliscy, aby lepiej zrozumieć drugą stronę lub samemu uzyskać niezbędne wsparcie.

Zapisz się już dziś: